Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání testů S-B IV. a IDS na základě zjišťování verbálních schopností u dětí předškolního věku
Horáková, Simona ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Záměrem diplomové práce je zmapování vztahu mezi dvěma inteligenčními testy pro děti na základě porovnání vybraných verbálních subtestů u předškolních dětí. Vzhledem k rozdílu stáří norem testů S-B IV. revize a IDS, které byly v práci použity, se zabýváme také ověřením tzv. Flynnova efektu. Teoretická část pojednává o inteligenci jakožto pojmu, o jednotlivých přístupech k jejímu zkoumání a o diagnostice včetně specifik pro práci s dětmi v tomto věku. Jsou zde představeny různé testy inteligence určené dětem, přičemž testům využitým ve výzkumu je věnováno více pozornosti. Teoretická část pojednává taktéž o vývojovém období dětí předškolního věku, o řeči a problematice zastarávání testů. V empirické části diplomové práce jsou prostřednictvím korelační a regresní analýzy zpracována data od 30 dětí, které se podrobily testování. Závěry statistického zpracování jsou v empirické části dále rozvíjeny, přičemž provedená studie odhalila následující překvapivá zjištění. Mezi testy S-B IV. a IDS se neprokázal významný vztah a k potvrzení hypotézy Flynnova efektu nedošlo. Diskuze je zaměřena na reflexi jednotlivých závěrů provedeného výzkumu včetně limitů a omezení práce, a obsahuje návrh doporučení pro možné budoucí výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA: S-B IV. revize, IDS, měření inteligence, inteligenční testy pro děti,...
Bochumský maticový test u nadprůměrně inteligentních
KOLDOVÁ, Barbora
Předložená práce se zabývá jevem, ke kterému dochází při vyhodnocování inteligenčního testu BOMAT- advanced. Tímto jevem je snižující se výkon v testu s přibývajícím věkem probandů, ačkoliv by měl měřit typ inteligence na věku nezávislé. Teoretická část vysvětluje pojem inteligence a shrnuje teorie inteligence dle přístupů různých autorů. Pojednává také o charakteristice inteligence v dospělosti a pohledech na její proměnu. Dále je součástí kapitola o měření inteligence, inteligenčních testech se zaměřením na testy jednodimenzionální. V neposlední řadě informuje o konkrétních testech, které jsou použity ve výzkumu. Empirická část zkoumá, na základě kvantitativního výzkumu u vybraných zaměstnanců, zda-li výkon v testu BOMAT- advanced je závislý na věku probanda či nikoli. K tomuto ověření byly použity výsledky testu Ravenovy progresivní matice pro pokročilé a Vídeňského maticového testu. Součástí empirické části je i srovnání mého vzorku probandů a normotvornou skupinou testu BOMAT- advanced.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.